Ringerikslekene oppgavefordeling

Kontakt Mona Kongshaug hvis du har lyst å bidra, vi kan sagtens bruke flere hjelpere.  Gi også direkte beskjed til Mona, hvis du er forhindret, og ikke klarer å finne en vikar.

Oppmøte søndag kl. 9.00 ved kiosken (garasjen vår) for utdeling av funksjonærvester og forberedelse av poster og mottak av deltakere.

Viktig
Førstehjelpsbag finnes i kiosken. (førstehjelpsansvarlig er Thomas Flander med assistanse fra Dede Monteiro)
Hjertestarter finnes i Hønefoss Arena og Rema1000.
Brannslukkingsutstyr i kiosken.

Mat og drikke under stevnet
Alle funksjonærer vil motta en funksjonærvest, samt mat og drikkekuponger ved oppmøte.

Fordeling. Gi beskjed hvis du ikke kan, eller ser at du ikke er på listen, der du burde være.

Usikker på hva du skal hjelpe til med?
Se detaljert beskrivelse av alle stevneoppgaver her
(Obligatorisk lesning for alle funksjonærer)

StevnelederNils Julius Olsen Tlf. 97522240
Sekretariat/ass. stevnelederStine AlmeAnsvarlig, tlf.
90786976
Heidy Melbye
Nina Iversen
?IT og nettverk
SpeakerKarl Olof Gøtestam Ansvarlig



Tidtaker/ass. stevnelederNickolass JensenAnsvarlig
Ole Kristian Landsverk Weber(Dommer der det magler)
Audun randen Haugerud
Premiebord og premieoverrekkelseBrit Elna HagenAnsvarlig
?
Smittevern og områdekontrollYngve Olsen
Mattis Hamborg
Ansvarlig
KioskMona KongshaugAnsvarlig
Tina Andreassen
Taran Sortdal Volden
Erik Kongshaug
Overdommer
Nils Julius Olsen
LøpGabril WaagardLøpsleder
Carl Ivar BalstadStarter
Ellen BentzenVindmåler og rundeteller
Hanne ØienMåldommer
Anders HvalStartordner
?Banedommer

Kastgruppe:
Stephan Knestang (ansvarlig + dommer)
Tore Bratvold (Dommer)
Terje Kristoffersen (Dommer)
Lars Næstad Johansen
Bente Treangen
Thomas Flander
Jon Martin Vaskinn

Funksjoner som skal dekkes på kastøvelsene:
Øvelsesleder, tilløpsdommer, sektordommere, måler, startordner hjelper, tavleoperatør, retur av redskap (Utøvere henter selv i 2020)
Se detaljert beskrivelse av stevneoppgaver

Lengde/tresteg/høyde gruppe
Kristi Filseth (ansvarlig + dommer)
Jan Geldbach
Dede Monteiro
Mireille Gonin
Kjersti Nes

Funksjoner som skal dekkes på lengde:
Øvelsesleder, plankedommer, gropdommer, raker, startordner, skriver, tavleoperatør.
Se detaljert beskrivelse av stevneoppgaver

Funksjoner som skal dekkes på høyde:
Øvelsesleder, tilløpsdommer, hjelper, startordner, skriver, tavleoperatør:
Se detaljert beskrivelse av stevneoppgaver

30 m konkurranse (11.00-13.00)
Marcus Nysveen Gustavsen
Valentin Jensen

Funksjoner som skal dekkes på 30 m:
Sette opp skilt som viser hva øvelsen er. Oppsett av en startblokk, markering av bane med markeringstape (60 m for å unngå kollisjoner), oppsett av fotoceller og betjening av start og tidtaker og skrive resultat.

Tips: Ha gjerne med bord og laptop/nettbrett til innføring av tre resultater der det beste noteres. Denne øvelsen er en myldreøvelse som deltakere kan stikke innom under oppvarming eller etter endte øvelser og vi noterer navn, aldersklasse og klubb med beste resultat i en tabell som leveres til sekretariaret kl. 13.05. Sekretariatet sørger for at speaker får beskjed om beste tid hos gutter og jenter og ber dem komme til premiebordet (Fuel of Norway pose). To gave vinnere, ikke i hver klasse.

Praktiske hjelpere og Kioskcrew
Funksjoner som skal dekkes av hjelpere og kiosk (Viktigste oppgaver er på starten av dagen, ta på gode joggesko!):

  • Oppsett av paviljonger (en ved premiebord uansett vær, ved regnvær også ved lengde og kast).
  • Oppsett av premiepall
  • Oppsett av Sponsor faner/bannere
  • Oppsett av skilting
  • Sjekke toiletter og garderober jevnlig (fylle på papir og såpe, tømme søppelbøtter). Vaske og desinfisere toaletter og utsatte berøringsflater en gang per time.
  • Vikariere for funksjonærer som skal ta 10 min pause for å se på egne barn eller gå på do.
  • Løpe med beskjeder til folk som ikke har walkie talkie nær seg.

Smittevernsteam og avstandskontrollører (Hytteplan Sport?)
5 personer som skal sørge for at folk holder avtand og at det desinfiseres på vei inn og ut av øvelsesområder, tribune. Denne gruppen vil motta veiledning av Yngve Olsen som er praktisk smittevernssjef for dagen.

Informasjon, presse og webansvarlig
Nickolass Jensen, tlf 40043101, info@ringerikefik.no

Vi trenger alltid hjelp fra frivillige!

Om dugnadsoppgavene i Ringerike Friidrettsklubb: Vi er ikke så mange i klubben, og det er viktig at vi voksne deler på oppgavene, slik at barna våre får gode opplevelser.

Til treningsstevner trenger vi minst to dommere som og 10 hjelpere, samt to tidtakere og en starter.

Ved høststevnet Ringerikslekene trenger vi minst det fire-dobbelte. Især nå hvor vi skal sørge for godt smittevern. Alle nye hjelpere vil bli satt sammen med en erfaren hjelper som forklarer hva oppgaven går ut på. Jo flere som hjelper til dess bedre opplevelser kan vi gi våre barn og de som kommer utefra!

Dugnadsoversikt er oppdatert 2/9 2020

HvaTreningsstevneRFIK HøststevneTreningsstevneKlubbkveld
Sesongavslutning
Antall som vi behøver12471235
Antall som er skrevet opp1233502
Når16. aug.13. sep.16. sep.2. okt23. nov

Send oss en melding her

Fields marked with an * are required