Vet du om en aktivitet som vi bør legge i kalenderen - Klikk her og send en melding
Fields marked with an * are required
mai
24
fre
RFIK klubbhelg på Leikvinjar (Haugsbygd)
mai 24@18:00-mai 26@13:00

Dette er første klubbhelg på mange år og vi håper at mange av dere som deltar jevnlig på trening blir med.

Utøvere født 2000-2008 inviteres til å overnatte fra 24. mai til søndag 26 mai. Dere må selv ta med skiftetøy, sovepose, lakenpose eller sengetøy (Det finnes dyner og puter der.)

Klubben ordner med mat og drikke. Alle kan ta med noe godteri (for sirka 50 kr) som kan deles med andre. Dette må leveres på kjøkkenet ved ankomst.

Bemerk: Har man ikke anledning til å delta på overnatting så kan man fortsatt bli med på samvær og aktiviteter.

Egenandel: 200 kr + 100 kr per ekstra søsken

Påmeldingsskjema: https://forms.gle/7PzFwr9f8KZcpt8Z9

Program:

Fredag 24. mai

18:00 Innlosjering for de som overnatter
20:00 Kveldsmat – Hamburgere/Pølser
21:00 Klubbmesterskap i Stein, Saks, Papir
22:30 Ro

Lørdag 25. mai

07:30 Frokost – Brødmat/Havregrøt (de som reiser på KM i Sande spiser først)
11:00 KM i Sande Last ned invitasjon (avvreise m. samkjøring fra kl. 8.30, for de med øvelsesstart kl. 11.00 (Kjøretid 1 t 22 min)

For de som ikke reiser på KM arrangeres fellestrening rundt hytta.

13:00 Lunsj – Brødmat
17:00 Middag – Taco
18:30 Quiz / Natursti
20:00 Kveldsmat – Grilling (kl. 21 er det hjemover for de som ikke overnatter)
23:00 Ro

 

Søndag 26. mai

09:00 Frokost – Brødmat/Havregrøt
10:00 Rydding og pakking
11:00 Fellestrening
12:30 Henting

Leikvinjar er ei stor og flott speiderhytte med innlagt strøm og vann så det er ikke super primitive vilkår.

Fotos:

 

 

 

 

 

 

 

Adresse: Gamle Ringkollvei 105 i Haugsbygd

Finn vei til Leikvinjar via Google maps

mai
27
man
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
mai 27@17:00-18:00
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De yngste (rekruttene) opp til og med 10 år trener sammen som en stor gruppe og det er for tiden omkring 30 rekrutter. Vi har plass til flere.

Her har vi ingen spesialisering og de fleste aktiviteter foregår som lek.

Fokus legge på å skape trivsel, godt samvær og tilhørighet. Filosofien er at med trivsel kommer nysgjerrighet og lyst på mestring.

Gjennom sesongen blir rekruttene gradvist introdusert til de mest vanlige løpsøvelser som 60 m og 200 m, stafett og kanskje 600 m om det er noen som liker å løpe «langt».

For de yngste er 600 m den lengste distansen på nesten alle stevner frem til 12-årsklassen.

Rekruttene blir introdusert til hoppøvelsene høyde og lengde samt ballkast og kulestøt.

Hovedtrener er Vilde Kjos
Assistenttrenere er Marcus Gustavsen Nysveen og Maren Filseth

Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
mai 27@18:00-20:00
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De eldste RFIK utøvere (alle som føler seg 11 år og derover) deles ofte opp i flere mindre grupper alt etter interesse og spesialisering. Det er ikke slik at man «tilhører» en gruppe på noe tidspunkt:

Breddegruppa ledes og trenes av Nils Julius Olsen (f. 1958) og har fokus på variert trening, slik at utøverne kan prøve alle friidrettsøvelsene med kyndig feedback. Gruppen består av både barn og voksne, og er samtidig en glimrende arena for foreldre og andre voksne som merker tidsklemma og har lyst å komme seg i bedre form uten forpliktelser. Her er det både trening og kvalitetstid på en gang

Løpegruppa ledes og trenes av Elling Kjos som da han var 15 år løp Furumomila på 37 minutter og bare ble slått av selveste Ole Einar Bjørndalen i sin aldersklasse. På treningssamlingene fokuseres det først og fremmest på intervaller, motbakkeløp, smidighet og spenstøvelser.  Det løpes først og fremst i eget tempo på mindre områder, noe som betyr at vi har løpere på 11 år i samme gruppe med løpere i førtiårene. Det forventes dog at utøverne legger en del treningsaktivitet utenfor faste treningstider.

Sprintgruppa ledes og trenes av Stephan Knestang som fokuserer mye på spenst og tekniske øvelser. Stephan var RFIK utøver som ungdom og har i 2018 utdannet seg til personlig trener (PT). I tillegg bistår Nickolass Jensen med treningsavvikling. Nickolass er aktiv veteranutøver, som etter 20 års pause nå er blant Norges tøffeste i klassen over 45 år innen spyd, høyde og sprint.
Hos de yngste utøvere er det fokus på variasjon og morsomme øvelser der korrekt utførsel er viktigere enn stor styrke eller spenst. For å få mest utbytte av spenst og styrke må teknikken er på plass først. Høyintensive drag på maks kapasitet gjennomføres under trening med varierende lengde, som oftest under 30 sekunder per økt med flere minutters pause. Det vil forekomme en del korte motbakkeøkter.

mai
29
ons
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
mai 29@18:00-20:00
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De eldste RFIK utøvere (alle som føler seg 11 år og derover) deles ofte opp i flere mindre grupper alt etter interesse og spesialisering. Det er ikke slik at man «tilhører» en gruppe på noe tidspunkt:

Breddegruppa ledes og trenes av Nils Julius Olsen (f. 1958) og har fokus på variert trening, slik at utøverne kan prøve alle friidrettsøvelsene med kyndig feedback. Gruppen består av både barn og voksne, og er samtidig en glimrende arena for foreldre og andre voksne som merker tidsklemma og har lyst å komme seg i bedre form uten forpliktelser. Her er det både trening og kvalitetstid på en gang

Løpegruppa ledes og trenes av Elling Kjos som da han var 15 år løp Furumomila på 37 minutter og bare ble slått av selveste Ole Einar Bjørndalen i sin aldersklasse. På treningssamlingene fokuseres det først og fremmest på intervaller, motbakkeløp, smidighet og spenstøvelser.  Det løpes først og fremst i eget tempo på mindre områder, noe som betyr at vi har løpere på 11 år i samme gruppe med løpere i førtiårene. Det forventes dog at utøverne legger en del treningsaktivitet utenfor faste treningstider.

Sprintgruppa ledes og trenes av Stephan Knestang som fokuserer mye på spenst og tekniske øvelser. Stephan var RFIK utøver som ungdom og har i 2018 utdannet seg til personlig trener (PT). I tillegg bistår Nickolass Jensen med treningsavvikling. Nickolass er aktiv veteranutøver, som etter 20 års pause nå er blant Norges tøffeste i klassen over 45 år innen spyd, høyde og sprint.
Hos de yngste utøvere er det fokus på variasjon og morsomme øvelser der korrekt utførsel er viktigere enn stor styrke eller spenst. For å få mest utbytte av spenst og styrke må teknikken er på plass først. Høyintensive drag på maks kapasitet gjennomføres under trening med varierende lengde, som oftest under 30 sekunder per økt med flere minutters pause. Det vil forekomme en del korte motbakkeøkter.

mai
31
fre
Tjalvelekene 2019 @ Bislett stadion
mai 31@16:00-jun 2@17:00
Tjalvelekene 2019 @ Bislett stadion

Stort stevne med plass til alle på Norges nasjonale friidrettsarena.

5 øvelser for rekruttene om lørdagen.
Mange øvelser fra 10 år og opp, så det er noe for de fleste fordelt på tre dager. Vi reiser en del fra RFIK, så bli med på laget!

Hvis RFIK stiller med utøvere på 60 m for begge kjønn i 13 og 14 årsklassen kan vi kvalifisere klubben til å løpe 4x200m stafett på Bislett Games 13. juni. Les også: https://tjalvelekene.no/2019/05/16/tjalvelekene-pa-bislett-games-2019/

Dagsprogram: https://tjalvelekene.no/dagsprogram/

Gode premier
Rekrutt: Premie for hver øvelse barna er med på, rett etter øvelsesslutt ved øvelsesstedet.
10-12 år: Premie til alle utøvere.
13 år og eldre: Foregår på indre bane direkte etter øvelsesslutt. De tre beste i hver øvelse (uansett deltakerantallet) skal møte til premieutdelingen hvor det er satt ut merkede stoler fra 1. til 3. plass.

BESTEMANNSPREMIER: Den jenten eller gutten, 13 år eller eldre, med høyest poengsum i kast, hopp eller løp på Tyrvingtabellen, mottar bestemannspremie. I 2018 var premien to billetter til Bislett Games (en barnebillett og en voksenbillett) på free seating-områdene.

REKRUTT: For lørdagens rekruttøvelser vil det blir opprop 15 minutter før øvelsesstart for både 60m, 600m, lengde og liten ball. Barna får premie for hver øvelse de er med på rett etter den avsluttes.

Påmeldingsfrist: fredag 24. mai.
Påmelding direkte her: https://mi.nif.no/Event#322291-011

RFIK medlemmer får dekket startgebyr av klubben. Det skal ikke betales noe ved påmelding via Min Idrett (lenken over), da klubben får tilsendt faktura i etterkant.
Vi dekker ikke etterpåmeldinger og vil etterfakturere eventuelt mellomlegg. Vi setter pris på om de yngste prøver seg på mange øvelser.

Husk at vi oppfordrer til samkjøring!

jun
3
man
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
jun 3@17:00-18:00
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De yngste (rekruttene) opp til og med 10 år trener sammen som en stor gruppe og det er for tiden omkring 30 rekrutter. Vi har plass til flere.

Her har vi ingen spesialisering og de fleste aktiviteter foregår som lek.

Fokus legge på å skape trivsel, godt samvær og tilhørighet. Filosofien er at med trivsel kommer nysgjerrighet og lyst på mestring.

Gjennom sesongen blir rekruttene gradvist introdusert til de mest vanlige løpsøvelser som 60 m og 200 m, stafett og kanskje 600 m om det er noen som liker å løpe «langt».

For de yngste er 600 m den lengste distansen på nesten alle stevner frem til 12-årsklassen.

Rekruttene blir introdusert til hoppøvelsene høyde og lengde samt ballkast og kulestøt.

Hovedtrener er Vilde Kjos
Assistenttrenere er Marcus Gustavsen Nysveen og Maren Filseth

Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
jun 3@18:00-20:00
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De eldste RFIK utøvere (alle som føler seg 11 år og derover) deles ofte opp i flere mindre grupper alt etter interesse og spesialisering. Det er ikke slik at man «tilhører» en gruppe på noe tidspunkt:

Breddegruppa ledes og trenes av Nils Julius Olsen (f. 1958) og har fokus på variert trening, slik at utøverne kan prøve alle friidrettsøvelsene med kyndig feedback. Gruppen består av både barn og voksne, og er samtidig en glimrende arena for foreldre og andre voksne som merker tidsklemma og har lyst å komme seg i bedre form uten forpliktelser. Her er det både trening og kvalitetstid på en gang

Løpegruppa ledes og trenes av Elling Kjos som da han var 15 år løp Furumomila på 37 minutter og bare ble slått av selveste Ole Einar Bjørndalen i sin aldersklasse. På treningssamlingene fokuseres det først og fremmest på intervaller, motbakkeløp, smidighet og spenstøvelser.  Det løpes først og fremst i eget tempo på mindre områder, noe som betyr at vi har løpere på 11 år i samme gruppe med løpere i førtiårene. Det forventes dog at utøverne legger en del treningsaktivitet utenfor faste treningstider.

Sprintgruppa ledes og trenes av Stephan Knestang som fokuserer mye på spenst og tekniske øvelser. Stephan var RFIK utøver som ungdom og har i 2018 utdannet seg til personlig trener (PT). I tillegg bistår Nickolass Jensen med treningsavvikling. Nickolass er aktiv veteranutøver, som etter 20 års pause nå er blant Norges tøffeste i klassen over 45 år innen spyd, høyde og sprint.
Hos de yngste utøvere er det fokus på variasjon og morsomme øvelser der korrekt utførsel er viktigere enn stor styrke eller spenst. For å få mest utbytte av spenst og styrke må teknikken er på plass først. Høyintensive drag på maks kapasitet gjennomføres under trening med varierende lengde, som oftest under 30 sekunder per økt med flere minutters pause. Det vil forekomme en del korte motbakkeøkter.

jun
5
ons
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
jun 5@18:00-20:00
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De eldste RFIK utøvere (alle som føler seg 11 år og derover) deles ofte opp i flere mindre grupper alt etter interesse og spesialisering. Det er ikke slik at man «tilhører» en gruppe på noe tidspunkt:

Breddegruppa ledes og trenes av Nils Julius Olsen (f. 1958) og har fokus på variert trening, slik at utøverne kan prøve alle friidrettsøvelsene med kyndig feedback. Gruppen består av både barn og voksne, og er samtidig en glimrende arena for foreldre og andre voksne som merker tidsklemma og har lyst å komme seg i bedre form uten forpliktelser. Her er det både trening og kvalitetstid på en gang

Løpegruppa ledes og trenes av Elling Kjos som da han var 15 år løp Furumomila på 37 minutter og bare ble slått av selveste Ole Einar Bjørndalen i sin aldersklasse. På treningssamlingene fokuseres det først og fremmest på intervaller, motbakkeløp, smidighet og spenstøvelser.  Det løpes først og fremst i eget tempo på mindre områder, noe som betyr at vi har løpere på 11 år i samme gruppe med løpere i førtiårene. Det forventes dog at utøverne legger en del treningsaktivitet utenfor faste treningstider.

Sprintgruppa ledes og trenes av Stephan Knestang som fokuserer mye på spenst og tekniske øvelser. Stephan var RFIK utøver som ungdom og har i 2018 utdannet seg til personlig trener (PT). I tillegg bistår Nickolass Jensen med treningsavvikling. Nickolass er aktiv veteranutøver, som etter 20 års pause nå er blant Norges tøffeste i klassen over 45 år innen spyd, høyde og sprint.
Hos de yngste utøvere er det fokus på variasjon og morsomme øvelser der korrekt utførsel er viktigere enn stor styrke eller spenst. For å få mest utbytte av spenst og styrke må teknikken er på plass først. Høyintensive drag på maks kapasitet gjennomføres under trening med varierende lengde, som oftest under 30 sekunder per økt med flere minutters pause. Det vil forekomme en del korte motbakkeøkter.

jun
10
man
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
jun 10@17:00-18:00
Rekrutt trening @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De yngste (rekruttene) opp til og med 10 år trener sammen som en stor gruppe og det er for tiden omkring 30 rekrutter. Vi har plass til flere.

Her har vi ingen spesialisering og de fleste aktiviteter foregår som lek.

Fokus legge på å skape trivsel, godt samvær og tilhørighet. Filosofien er at med trivsel kommer nysgjerrighet og lyst på mestring.

Gjennom sesongen blir rekruttene gradvist introdusert til de mest vanlige løpsøvelser som 60 m og 200 m, stafett og kanskje 600 m om det er noen som liker å løpe «langt».

For de yngste er 600 m den lengste distansen på nesten alle stevner frem til 12-årsklassen.

Rekruttene blir introdusert til hoppøvelsene høyde og lengde samt ballkast og kulestøt.

Hovedtrener er Vilde Kjos
Assistenttrenere er Marcus Gustavsen Nysveen og Maren Filseth

Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen
jun 10@18:00-20:00
Fellestrening for 11 år og oppover @ Hønefoss Idrettspark, Friidrettsbanen

De eldste RFIK utøvere (alle som føler seg 11 år og derover) deles ofte opp i flere mindre grupper alt etter interesse og spesialisering. Det er ikke slik at man «tilhører» en gruppe på noe tidspunkt:

Breddegruppa ledes og trenes av Nils Julius Olsen (f. 1958) og har fokus på variert trening, slik at utøverne kan prøve alle friidrettsøvelsene med kyndig feedback. Gruppen består av både barn og voksne, og er samtidig en glimrende arena for foreldre og andre voksne som merker tidsklemma og har lyst å komme seg i bedre form uten forpliktelser. Her er det både trening og kvalitetstid på en gang

Løpegruppa ledes og trenes av Elling Kjos som da han var 15 år løp Furumomila på 37 minutter og bare ble slått av selveste Ole Einar Bjørndalen i sin aldersklasse. På treningssamlingene fokuseres det først og fremmest på intervaller, motbakkeløp, smidighet og spenstøvelser.  Det løpes først og fremst i eget tempo på mindre områder, noe som betyr at vi har løpere på 11 år i samme gruppe med løpere i førtiårene. Det forventes dog at utøverne legger en del treningsaktivitet utenfor faste treningstider.

Sprintgruppa ledes og trenes av Stephan Knestang som fokuserer mye på spenst og tekniske øvelser. Stephan var RFIK utøver som ungdom og har i 2018 utdannet seg til personlig trener (PT). I tillegg bistår Nickolass Jensen med treningsavvikling. Nickolass er aktiv veteranutøver, som etter 20 års pause nå er blant Norges tøffeste i klassen over 45 år innen spyd, høyde og sprint.
Hos de yngste utøvere er det fokus på variasjon og morsomme øvelser der korrekt utførsel er viktigere enn stor styrke eller spenst. For å få mest utbytte av spenst og styrke må teknikken er på plass først. Høyintensive drag på maks kapasitet gjennomføres under trening med varierende lengde, som oftest under 30 sekunder per økt med flere minutters pause. Det vil forekomme en del korte motbakkeøkter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.